Over de helft - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Stephanie Broeders - WaarBenJij.nu Over de helft - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Stephanie Broeders - WaarBenJij.nu

Over de helft

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

13 Februari 2015 | Zweden, Borlänge

Daar zijn we weer, inmiddels zit ik al weer over de helft van mijn tijd hier in Zweden. Dit verhaal schrijf ik eindelijk vanuit mijn eigen kamertje in het studentenhuis! Er is zoveel gebeurt de afgelopen maanden dat ik even na moet denken wat ik ook al weer allemaal heb meegemaakt. Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor de super gezellige tijd in Nederland, helaas had ik geen tijd om iedereen te zien maar over 4 maanden ben ik al weer terug.

Een paar dagen nadat ik terug kwam in Zweden hadden we een fieldtrip richting het Salen en Idre, dat zijn wintersport gebieden richting het noorden en ik moet zeggen ik hou van het Zweedse school systeem. De universiteit betaalde voor alles. We hadden een super grote bus, ook al waren we maar met zun 17e ofzo. Alle maaltijden en lunches werden betaald door de universiteit en dan heb ik het niet over een broodje maar spare ribs en alles. De eerste dag zijn we naar een sami dorp geweest. sami mensen zijn de inheemse stammen van Zweden die rendieren herderen (ja ik heb ook rendieren gezien en zelfs gegeten). We hebben overnacht in een ski resort waar we de volgende dag ook mochten skieeen. Na 5 min uitleg over hoe je remt met skies aan begonnen we met skieeen. Ik kwam er al vrij snel achter dat ik dus niet kan skieeen, maar aangezien het mijn eerste keer op de ski piste was vond ik het al best knap dat ik uberhaupt beneden kwam.

Verder natuurlijk een aantal feestjes gehad, het jammere is dat tijdens een avondje stappen mijn portemonnee en telefoon gestolen werden. Gelukkig hebben ze nadat ze mijn geld gestolen de portemonnee achter gelaten en heeft iemand die afgegeven bij de politie en ik heb een reserve telefoon maar helaas wel al mijn nummers kwijt. Verder hebben we een hoop afscheidsfeestjes gehad aangezien een hoop uitwisselings studenten naar huis zijn gegaan. We hebben in anderhalve week tijd 6 feestjes gehad dus heb me niet hoeven te vervelen. We hebben verschillende keuken feesten gehad (dat is letterlijk wat er staat, een feestje in een keuken) en we hadden een glow in dark feest.

Gelukkig was er ook nog wat school werk, soms vergeet ik bijna dat ik daarvoor hier zit. Ik heb tot nu toe al mijn vakken met een goed afgesloten (ze doen hier niet aan cijfers, het is net alsof ik weer op de basisschool zit) en ik heb een erg goed gekregen voor een van mijn vakken. We zijn inmiddels ook begonnen met de voorbereidingen voor onze scriptie. Begin hem nu wel een beetje te stressen, we hebben hier maar 2 maanden om onze scriptie te schrijven en aangezien de vorige scriptie zo super goed ging (lees duurde anderhalf jaar eerdat ie af was) wordt ik wel een beetje zenuwachtig. Gelukkig heb ik al een vaag idee waar ik over wil schrijven dus het begin is er.

Morgen hebben we een valentijnsfeest hier dus kan ik tenminste ook nog een beetje feesten tijdens carnaval. Ik moet zeggen dat ik er wel van baal dat ik het mis maar gelukkig is er volgend jaar weer carnaval.

Love from Sweden

  • 13 Februari 2015 - 19:44

    Gerdy Kuijten:

    Eindelijk n update :)
    Komt goed met jou scriptie. . Zeker weten. .
    Super dat je het zo leuk hebt daar. .
    Nu nog vrijwilliger bij Europese skischans wedstrijden. . Ook spannend.
    Love you en lekker genieten nog xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Borlänge

Stephanie

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 1263
Totaal aantal bezoekers 39482

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 10 Juni 2015

studeren in zweden

24 Januari 2011 - 26 Juli 2011

Stage in londen

Landen bezocht: