eerste maand in zweden - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Stephanie Broeders - WaarBenJij.nu eerste maand in zweden - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Stephanie Broeders - WaarBenJij.nu

eerste maand in zweden

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

13 Oktober 2014 | Zweden, Borlänge

Inmiddels woon ik al weer meer als een maand in zweden en ik moet zeggen ik begin me hier al aardig thuis te voelen. Het dorpje waar ik in woon lijkt erg veel op Raamsdonksveer met andere woorden er is niet veel te beleven hier maar tot nu toe heb ik me nog niet hoeven te vervelen. Ik heb een super gezellige klas en heb al veel aardige mensen mogen ontmoeten. Helaas woon ik nog wel steeds in een hotel inmiddels alleen wel in een ander hotel. Mijn kamergenoot en ik konden het niet echt met elkaar vinden, het was een van de stilste meisjes ooit en we weten allemaal dat ik dat niet ben. Het hotel waar ik nu zit heeft een keuken, wasruimte, fitness ruimte en een sauna en ik heb mijn eigen kamer. Een vriendin van mij van school zit hier ook dus dat is wel zo gezellig en ook fijn want dan hoef ik niet alleen naar huis te fietsen s'nachts aangezien er wat verkrachtingen zijn geweest de afgelopen weken.

Een aantal weken geleden ben ik de bergen in geweest, ja je leest het goed. Hier in zweden hebben ze huisjes in bergen staan waar mensen gratis kunnen slapen. De huisjes hebben geen elektriciteit, geen normale wc en alleen houten banken en een hout kachel. We hebben met een aantal mensen lekker gebarbecued, drankjes gedronken en "geslapen". Verder ben ik nog met 4 andere naar Oslo geweest, duurste stad ooit. 6 euro voor een koffie en 9 euro voor een biertje is daar heel normaal, maar het was heel fijn om weer even in een stad te zijn en mensen om me heen te hebben. We hadden aan appartmentje gehuurd via internet en het bleek super de luxe te zijn en midden in het centrum. Natuurlijk ben ik ook nog naar een aantal feestjes geweest de afgelopen weken en afgelopen weekend zijn we zelfs gaan stappen hier in borlange en ondanks dat alles dicht gaat om 2 uur en een wijntje rond de 6 euro kost was het super gezellig.

Tot nu toe heb ik het erg naar mijn zin, ook al mis ik iedereen natuurlijk wel. Wat ik vooral mis is goedkope alcohol. Een fles fijn kost hier al snel 7 euro en ze verkopen hier alcohol in speciale alcohol winkels die de meest bizarre openingstijden hebben. Op zaterdag kan je hier maar tot 3 uur smiddags alcohol kopen maar gelukkig heeft mama wat flessen wijn gestuurd.

Ik heb ook al weer wat leuke dingen op de planning staan, in november ga ik met een aantal meiden naar Stockholm en dan daarna ga ik een party cruise doen, met een tussen stop in riga. In december kom ik waarschijnlijk voor 3 weken naar Nederland zodat ik met kerst en nieuwjaar thuis kan zijn. Ik hoop dat jullie weer een beetje op de hoogte zijn van mijn o zo interessante leven hier en nee het leven hier bestaat niet alleen uit feestjes ik ga ook nog wel eens naar school.
With love

  • 13 Oktober 2014 - 18:46

    Wen En Jeroen:

    Hè steffie,

    Wat ontzettend leuk om te lezen dat je zoveel plezier hebt en geniet!!
    Daar worden we hier in dit saaie dorp vrolijk van... ;)
    Jammer dat je nog geen plekje hebt maar dat komt vast goed en ondertussen doe je zoveel leuke dingen,dus zit je gelukkig niet veel op je kamer.

    Maarrrrr...jij en niet stil ..huh ..haha!!?

    Nou nog heel veel plezier en lekker genieten van dit mooie avontuur...enne samen uit samen thuis hè!!

    Dikke kus jeroen en wendy
    Xx

  • 13 Oktober 2014 - 19:49

    Eefje:

    Haha, leuk verhaal Stef! Genieten van daar en ik spreek je snel weer! Xxx

  • 14 Oktober 2014 - 00:17

    Gerdy/mama:

    Wijn en. ....de rest :-b
    In ieder geval wel tof dat Cees en Annie de fiets en DRANK wilde brengen bij je :)
    Maar niet ineens nuttigen. . :-b
    Vind het heerlijk dat je het daaro super naar je zin hebt. :)
    Nu alleen nog n vast onderkomen.. dan is die druk ook weg :)

    Geniet lekker daar. . En tot sprekens..Skype ;) <3
    XXX

  • 18 Oktober 2014 - 02:06

    Nanja:

    Hi! Wat leuk dat je in Zweden bent gaan studeren ;-) zo te horen heb je het wel naar je zin ondanks de dure alcohol en het rustige stadje. Jenny heeft volgens mij ook in het stadje Borlange gezeten en het enorm naar haar zin gehad. Studeer/drink ze daar ! Cheers uit het zonnige Australië

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Borlänge

Stephanie

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 39493

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 10 Juni 2015

studeren in zweden

24 Januari 2011 - 26 Juli 2011

Stage in londen

Landen bezocht: