Eerste dagen in Zweden - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Stephanie Broeders - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Zweden - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Stephanie Broeders - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Zweden

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

29 Augustus 2014 | Zweden, Borlänge

Daar gaan we weer, ook al ben ik niet de beste schrijver en vergat ik in Londen continue om mijn blog bij te houden heb ik toch besloten om er nu weer een te beginnen.

Inmiddels ben ik aangekomen in Zweden en schrijf ik dit vanuit mijn kleine hotel kamer in Borlange, ik heb helaas nog geen permanente verblijfplaats dus slaap voorlopig nog in een hotel. Mijn kamer heb ik nu nog voor mezelf maar vandaag komt mijn kamer genoot aan, die ik nog niet ken. De kamer is vrij simpel, douchen doen we op de gang en een keuken hebben we niet. Gelukkig mag ik de magnetron en bestek van het hotel gebruiken dus kan ik nog iets van eten maken. Voordeel is wel dat ik midden in het centrum zit, er zit een winkel centrum met de Ikea, lidle, coop en een hoop andere winkels 10 min lopen hier vandaan en mijn school zit volgens google maps 15 min hier vandaan. ( ben er zelf nog niet geweest maar dat staat voor morgen op de planning)

Mijn reis hier naar toe was er echt een voor in de boeken. Ik vloog om 11 uur en kwam hier rond 8 uur aan :(. De vlucht ging wel prima alleen hadden we wat turbulentie maar we vlogen dan ook met een klein vliegtuigje en wat vertraging omdat er 7 andere vliegtuigen op het zelfde moment wilde vertrekken als ons. Ik had van school al gehoord dat ik op het vliegveld een trein kon nemen die naar Borlange ging en dat vanuit daar het maar een paar minuutjes lopen was naar het centrum. Dus ik op zoek naar de ticketbalie van het treinstation ( de lucht haven van stockholm is best groot dus dit duurde even) daar hoorde ik dat de volgende trein om 4 uur ging dus ik besloot in de buurt van de balie te gaan zitten en iedereen even te laten weten dat ik inmiddels was aangekomen. Rond half 4 was er flink wat commotie bij de balie en ik hoorde de naam Borlange een paar keer vallen, en dus besloot ik maar even te vragen wat er aan de hand was. Bleek dat er "volgens de geruchten" een boom op het spoor was gevallen en er geen treinen reden maar de trein maatschappij zou een bus inzetten.

Na een maar minuten kwam er een touringcar waar iedereen mee mee moest, deze zou ons naar een station brengen vanuit waar we de trein konden pakken. Uiteindelijk hebben we anderhalf uur ofzo in de touring car gezeten en kwamen op een klein stationnetje aan. Gelukkig wilde wat zweedse vrouwen mij uitleggen waar en wanneer de trein kwam want zweeds is nog niet echt mijn taal. Op het perron kwam ik nog twee jongens tegen die ook naar dezelfde uni als mij gaan dus dat was wel fijn.

Op een gegeven moment kwamen die zweedse vrouwen naar ons toe want er werd van alles omgeroepen om het station, bleek dat de trein wat vertraging had ( 3 kwartier ofzo) dus dat we nog even moesten wachten. Toen hebben we nog een uur in de trein gezeten, gelukkig wilde het hotel wachten op mij want de receptie was eigelijk al gesloten.

De afgelopen dagen heb ik me een beetje kunnen installeren hier en het bevalt tot nu toe prima. Het is wel wennen dat ik de taal niet spreek, dat probleem heb ik tot nu toe nog niet gehad omdat ik altijd naar engelstalige landen ging. Ik ben wel blij als ik straks een permanente woning heb want leef nu nog uit mijn koffer en dan voelt het toch als of je op vakantie bent.

Maandag begint mijn intro dus ben benieuwd wat dat gaat worden aangezien ik nog nooit een intro heb gehad. Ik houd jullie op de hoogte!

Nog even een klein bedankje voor iedereen die heeft geholpen met mijn afscheidsfeest of die erbij was, ik heb een super avond gehad.

hej sa lange ( wat zo iets als doei zou moeten betekenen :p)

  • 29 Augustus 2014 - 19:18

    Gerdy:

    Begin is gemaakt met je blog :)
    Leuk. . Nu nog wat foto's erbij van je omgeving :)

    Ps... en nu al met vreemde mannen aanleggen :-0

    Geniet lieverd. . Xxx <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Borlänge

Stephanie

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 39514

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 10 Juni 2015

studeren in zweden

24 Januari 2011 - 26 Juli 2011

Stage in londen

Landen bezocht: